Olemme nyt Fysios!

Lymfaterapia

Hieronta

FysioterapiaFysioterapia

Fysioterapia on kehon laaja-alaista kuntoutushoitoa, jolla pyritään parantamaan kuntoutujan toimintakykyä sekä vähentämään ongelmasta johtuvaa kipua.

Fysioterapiassa arvioidaan kuntoutujan terveyttä, liikkumista, toimintakykyä ja toimintarajoitteita, jotka rajoittavat selviytymistä hänen omassa toimintaympäristössään. Arvioinnin perusteella laaditaan fysioterapiasuunnitelma, jota myös seurataan.

Fysioterapiaan kuuluvat aktiivisina hoitomuotoina lihasvoima-, liikkuvuus- ja hallintaharjoitteet. Tällöin kuntoutuja tekee fysioterapeutin ohjaamana harjoitteita, jotka tähtäävät kuntoutujan ongelman aiheuttavan heikkouden kohentumiseen. Aktiivinen fysioterapia sisältää myös ohjeistuksen kotiharjoitteluun.

Fysioterapia sisältää myös ns. passiivisia hoitomuotoja, jotka usein tähtäävät kivun hoitoon tai mahdollistavat siirtymisen aktiiviseen harjoitteluun. Näitä passiivisia hoitomuotoja ovat nivelten mobilisoinnit, stabiloinnit (esim. teippaus), hieronta ja fysikaaliset hoidot. Passiivinen fysioterapia ajoitetaan usein hoitojakson alkuun, jolloin aktiivisen fysioterapian saattaa estää esimerkiksi kipu.

Fysioterapeutti arvioi myös apuvälinetarvetta ja ohjaa niiden käyttöä. Kuntoutujaa aktivoidaan ja ohjataan ottamaan itse vastuuta omasta terveydestään, toimintakyvystään ja niiden edistämiseen liittyvistä valinnoista yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa.

Meillä on myös molempien toimipisteiden osalta sopimus Kelan kanssa, vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen järjestämisestä.

Harjoittelua   Harjoittelua   Tutkimista

Ota yhteyttä

Allaolevalla lomakkeella voit ottaa meihin yhteyttä. Vastaamme mahdollisimman pian. Täytäthän kaikki vaaditut kentät.