Olemme nyt Fysios!

Lymfaterapia

Hieronta

KinesioteippausKinesioteippaus

Kinesioteippauksen kehitti japanilainen kiropraktikko Kenzo Kase 1970-luvulla, huomatessaan ihon liikutamisen vaikuttavan nivelen liikelaajuuteen ja koettuun kipuun. Menetelmää käytetään nykyään fysioterapiassa monenlaisiin ongelmiin. Teippaustekniikka valitaan tutkimisen perusteella ja teipillä pyritään helpottamaan kipua ja ohjaamaan asentoa kivuttomaan suuntaan, jolloin esimerkiksi harjoitteiden tekeminen mahdollistuu.

Erilaisia teippaustekniikoita on kehitetty lähinnä kokemusperäisen tiedon varassa. Kliinisesti hyväksi havaittujen teippausten tieteellinen näyttö on vielä vajavaista, joskin uutta tutkimusta tehdään kokoajan. Näin eivät esimerkiksi vaikutusmekanismit ole täysin selvillä. Vaikutusmekanismien on kuitenkin arvioitu olevan vaikuttaminen asento- ja liikeaistituntemuksiin sekä paikallisemmin ihonalaiskudoksiin mm. lihaskalvorakenteisiin ja lymfakiertoon.

Oikeanlaisen teippaustekniikan valinnassa tulee tuntea normaali kehon toiminta ja fysioterapeuttisella tutkimuksella saadaan selville ongelma, mihin halutaan vaikuttaa. Käytämme kinesioteippausta tukena muun fysioterapian ohessa.

Ota yhteyttä

Allaolevalla lomakkeella voit ottaa meihin yhteyttä. Vastaamme mahdollisimman pian. Täytäthän kaikki vaaditut kentät.